Eg vil ta fram nokre ord om takk-offeret som det står om i 3 Mos 3 no i denne andakten i fastetida.
Takkofferet skal kun berast fram på bakgrunn av brennofferet, les me i vers 5: “Og sønene til Aron skal brenna det på altaret saman med brennofferet som ligg over veden på elden. Det er eit eldoffer til hugnadleg ange for Herren.” Me les i 1 Kor 10,15-20 om samfunnet me har med Kristus i dette takkofferet. Det er ikkje noko samfunn med Gud utan at det er på bakgrunn av det Gud har gjort for oss i Kristus, på den stad der han tok vekk all vår synd og skuld, alt me er gjennom fallet. Der er kun tilbake offerets vellukt for Gud som me har vår del i. Her er ikkje spørsmål om kva me føler og tenker, men kva Gud kjenner og ser. For Han er Jesu offer i evigheit ei vellukt. Og legg du deg i dette så har du samfunn med Jesus og er antatt av Gud i hans vurdering av Jesu offer (legg hendene på hovudet; 3 Mos 3,2 “Han skal legge hånden på offerdyrets hode og slakte det ved inngangen til sammenkomstens telt”).
Guds del i offeret er feittet som det står om i vers 16 i 3 Mos “Og presten skal brenna det på altaret. Det er eldoffermat til hugnadleg ange. Alt feittet høyrer Herren til”. Èin fortolkar seier at feittet er bilete på den indre vilje sin energi. Loven kan samanfattast i at du skal elska Gud over alle ting, og din neste som deg sjølv. Du skal ikkje ha andre gudar enn Han, men ha din lyst i Herren, i hans Ord og hans lov. I meg sjølv, min falne natur er det nettopp slik det ikkje er; der er det eigenvilje, ja, gudfiendskap. Den som gjer noko av eigen vilje, gjer synd, for viljen høyrer Gud til.
Gjennom bildet vist ved eldofferet og feittet ser me Kristus forkynt. For det står skrive: Joh 6,38-40: “For eg er komen ned frå himmelen, ikkje for å gjera min vilje, men for å gjera hans vilje som har sendt meg. Og dette er hans vilje som sende meg, at eg ikkje skal missa noko av alt det han har gjeve meg, men reisa det opp på den siste dagen. For dette er det Far min vil, at kvar den som ser Sonen og trur på han, skal ha evig liv. Og eg skal reisa han opp på den siste dagen.”
Heb 10,5-10: “Difor seier Kristus når han stig inn i verda: Offer og gåve ville du ikkje ha, men ein lekam laga du til meg. Brennoffer og syndoffer hadde du ikkje hug på. Då sa eg: Sjå, eg kjem – I bokrullen er det skrive om meg – for å gjera din vilje, Gud. Fyrst seier han: Offer og gåver og brennoffer og syndoffer ville du ikkje ha, og hadde du ikkje hug på – endå desse vert borne fram etter lova. Deretter seier han: Sjå, eg kjem for å gjera din vilje. Han tek bort det fyrste, for å la det andre stå fast. Ved denne viljen har vi vorte helga ved at Jesu Kristi lekam vart ofra éin gong for alle. Først seier han: Slaktoffer og offergåver, brennoffer og syndoffer ville du ikkje ha og hadde du ikkje glede i, endå det er slike offer som blir borne fram etter lova. Deretter seier han: Sjå, her kjem eg for å gjera din vilje. Han opphevar det første så han kan setja det andre i verk. På grunn av denne viljen er vi helga ved at Jesu Kristi kropp vart boren fram som offer éin gong for alle…”
I Getsemane bad Jesus: “Ikkje som eg vil, men bare som du vil”. Jesu vilje var i tråd med Guds vilje, og difor eldoffermat til velbehagelig duft for Herren. På korset var vårt offer båret fram èin gong for alle gjennom Jesu offer. Korleis var eit eldoffer? Jo, det var ein ransakande dom over synd, men jo meir Kristus vart prøva i livet, lidelsen og korsdøden, dess meir kom hans fullkomenskap fram. Han ville kun gjera Guds vilje slik at de som ser han, og trur på han, skal ha evig liv. Når han hang der var det Guds vilje, for Han vil at alle skal bli frelst, og då måtte Jesus ta mi og di straff for alt det me er og har gjort. Du som kjenner på egenvilje, sjølvlivet og gudfiendskapen i ditt kjøt – legg deg med alt du er og har gjort i Jesus. Han har sona for all di synd. Slik er synda borte fra hans andlet. Nå står kun Jesu offer tilbake framfor Gud. I dette har du alt! Livet, rettferdighet og hellighet. At Jesus gjorde dette har Gud behag i. Ja, det er hans mat, og du er til velbehag for han når du finst i Kristus. Jesus vil aldri støytta vekk nokon av dei som Faderen gjev han, for han gjer Guds vilje fullkome. Og Guds vilje er at du skal koma til Jesus.
Nå lov og pris! Jeg vet ei mer som står tilbake, alt er ferdig. Hva enn hos meg jeg føler, ser, er Lammet dog den ære verdig. At det for meg har sonet alt og tusenfold for meg betalt alt, ja, alt.
Visst er jeg ei tilfreds med meg; for i mitt kjød bor synder alle. Mitt hjerte har ennu i seg det gamle eplets bitre galle. Hvi synger jeg dog glad og fro om evig nåde, fred og ro. Glad og fro?
Det kommer, Jesus, blott fra deg; kun du er verdig frydesangen, du gav ditt dyre blod for meg og er for meg til Gud indgangen. I all min største usselhet har jeg dog full rettferdighet blott derved.
Det er en uforklarlig trøst, som letter alle livets plikter. Det fyller mitt beklemte bryst med høye himmelske utsikter, at du gikk inn med dine sår og der med disse tegn nå står helt som vår.
Nå roper alltid dine sår, de roper, at du vant i striden! De roper: nåde, barnekår for alle Adams barn i tiden! Nå står du, Jesus, og for meg hos Gud som prest evindelig, og for meg.
Når jeg er skrøpelig og svak, adspredt av alt jeg har for øye. Da har jeg en som natt og dag min talsmann er hist i det høye. Som for Guds åsyn står for meg og som i alt fremstiller seg helt for meg.
Når jeg er kald, så er han varm; er jeg adspredt, er han andektig; når jeg er syndig, svak og arm, da er han hellig, rik, allmektig. Kun usselhet har jeg i meg! Min hellighet har han i seg, ja, i seg.
Så sant som du, o Jesus, står for oss hos Gud nå i det høye. Så sant som du er blevet vår rettferdighet der for hans øye. Så sant er jeg i dette skrud Guds hjertes lyst og skjønne brud. O, min Gud!
Det beste menneske i seg er døden verdt, har synd utallig; selv ringest kristen er i deg, o Jesus, helt rettferdig, salig. Lov, ære, pris evindelig! All salighet er blott i deg, blott i deg.
(C. O. Rosenius 1853)
Mathias Aarsland

Ny sammarbeidsavtale
Vi har nå forlenga samarbeidsavtalen som vi har hatt med Adola Genale synoden, som er den synoden som våre evangelistar høyrer til. Vi har hatt ein to-års prøveperiode som gjekk ut jan/feb-25. Den er nå, med litt små justeringer blitt permanent, med gjensidig oppsigelses rett.
Alle våre evangelistar er formelt under synoden, den har arbeidsgjevar ansvar og også ansvar for det som er av sjuke/pensjons ordningar. Vi i styret synes dette er ei svært god og betryggande ordning.
Etiopiatur 30.01.2025-05.02.2025
Mitt fyrste møte med Etiopia
Eivind og meg (Erling) reiste til Etiopia for å fornye avtalen mellom Flymisjonen og Synoden i Etiopia.
Vi tok flyet til Addis Abeba via Oslo og Stockholm. Selamion ventet på flyplassen i Addis, og viste oss rundt i byen den første dagen. Vi fekk sjå de virkelig store forskjellene i byen, deriblant virkelig store og herskapelige hus rett ved siden av fattigdom som vi ikke har hatt i Norge på mange generasjoner.

Helt “vanlig hjem” for de fattigste i byene
Det var også svært imponerende byggeprosjekt rundt forbi i byen. Flere av disse var folket tydelig meget delte i synet på nødvendigheten av, men uansett så var det et syn som kunne imponere alle som såg det.
Etter turen rundt i byen så sjekket vi inn på hotellet der vi skulle sove den første natten. På Lørdagen så reiste vi tidlig ut for å komme oss til Hawassa der vi skulle møte qes Gelo. Det var svært spennende å sjå landskapet og folkene på turen mellom Addis og Hawassa. Ca 2/3 av turen var det svært god veg, men når vi svingte av vegen var det rett over i en veg fylt med Esel og kjerre, biler, busser, lastebiler og gående. Alle forflyttet seg midt i blant hverandre og det var tilsynelatende ingen regler uten-om at du skulle etterstrebe å ikke kjøre ned andre på vegen. Dette var det dessverre ikke alle som klarte, og vi kom kort tid etter en svært stygg ulykke mellom en lastebil og en buss. Vanskelig å se hvor alvorlig ulykken var, men det ser ikke ut som den påvirket trafikken til det betre. Når vi hadde kommet frem til hotellet i Hawassa så fekk vi møtt qes Gelo og Nenko. Disse tok oss med til Tabor college der vi fekk møte de fire studentene vi støtter. Var svært kjekt å få se litt av skolen samt å treffe studentene.

Bildet viser de 4 teologi-studentene på Tabor Evangelical College sammen med Erling Lobekk til venstre og Solomon Bogale helt til høyre.
På søndagen fikk vi sett en gudstjeneste i en stor Luthersk menighet i Hawassa. Dette var virkelig annleis enn i Norge. Det var helt fullt og særdeles mye mer energisk gudstjeneste i forhold til hjemme.
Etter gudstjenesten møtte vi qes Gelo og Nenko for å gå igjennom avtalen. Vi ble enige om å øke lønnen slik som Gelo hadde foreslått og fekk forandret ett punkt i avtalen, slik at det ble litt tydeligere at dersom synoden ønsker økning i lønnen, så skal de sende forespørsel til Fly-misjonen som Flymisjonen kan velge om de skal godta. Dette var litt i forhold til å skrive nøyaktig sum i avtalen som måtte forandres hver gang lønnen forandres. Medhjelper til Gelo var dessverre ikke i orden enda, men han hadde en som kunne hjelpe litt. Dette skulle han sende mer de taljer om inne neste styremøte. Vi la også til at vi ønsket å fortsette å støtte to stk elever på Tabor college hvert år. Vi hadde ikke printer der, og måtte derfor reise til en plass det var printer. Dette ble vi enige om å ordne når vi kom tilbake til Addis.
Neste dag var vi innom en minnestund i Hawassa før vi reiste videre til Addis. Der fikk vi møtt Gelo på ny og skrevet under på avtalen. Vi fikk også gjett Gelo to pc’er. De skulle ikke være til enkelt individ, men en av dem skulle til Harakello og en til bibelskolen. Vi informerte Gelo om at vi håpte vi kunne ta med prosjektorer neste gang.
Når vi kom til hotellet på mandag ble jeg veldig kvalmen og ble liggende med oppkast på mandag kveld. Det ble derfor en rolig dag for med på tirsdag morgen, men vi fekk sett litt mer av Addis på ettermiddagen og en god pizza på Hilton før vi reiste videre til flyplassen.
Flyturen hjem gikk fra Addis Ababa til Stavanger via Viana og København. Vi kom begge vell hjem og var svært fornøyd med turen. Erling Lobekk

Rapport fra evangelistene “våre” om arbeidet i første kvartal 2025

Det er altså 120 personer som har sagt ja til Jesus for første gang, i dette kvartalet. Omtrent likelig fordelt mellom kvinner og menn. 37 % av dem kommer fra en muslimsk bakgrunn og 42 % fra sekten Only Jesus. Det er en sekt som fornekter treenigheten. Det kommer også en god del fra en tradisjonell stammereligion, kalt Mandoyu.
Når en legger til de som kommer tilbake til kristen tro etter et frafall, er det 166 personer som er lagt til menighetene dette kvartalet. Så nevnes det en ung mann, muslimen Hussen, som hadde sagt ja til Jesus men gått tilbake til Islam. Nå kommer han på nytt og vil tilhøre Kristus. Han er en av de 27 mennene som kommer tilbake til kristen tro, fra Islam. Det er ikke bare enkelt å stå i vanskelige livssituasjoner å bekjenne Jesu navn.
Gelo Golocha ber oss huske på de mange nye som møter mange utfordringer når de sier at de vil bli Jesu etterfølgere.

De lister opp noen av de mange utfordringene de møter i hverdagen sin:
Sosial og politisk uro
Opprørsbevegelser og landeveisrøvere står sterkt i enkelte av disse områdene.
Lange avstander til de ulike prekeplassene
Det er store områder evangelistene skal nå over.
Inflasjon
Den etiopiske valutaen ble devaluert med 30% i august 2024, etter en periode med sterk inflasjon. Men inflasjonen har bare fortsatt, og den lokale valutaen minsker i verdi. Alt blir dyrere: mat, klær, transport osv.
At det er umulig å ta med smart-telefon ut i mange av distriktene.
Evangelistene vil gjerne ta med telefon når de er ute på preketur. Men siden det er en ettertraktet eiendom blir den fort beslaglagt av opprørsstyrker, eller tyver ser sitt snitt til å berike seg. Vi etterspør bilder til historiene de forteller om arbeidet, men må forstå at det ikke alltid lar seg gjøre.
Bønnebegjær
Vi siterer direkte fra avslutningen av rapporten:
“Da sa han til disiplene sine: “Høsten er stor, men arbeiderne få. Be derfor høstens herre sende ut arbeidere for å høste inn grøden hans.” (Matt 9,37-38)
Konflikter, krig og sosial uro forverrer seg, særlig i Harakello, hele Wadera og deler av Girja distrikter. Telefonnettet faller ut, strømmen likeså. Transport-vanskeligheter hindrer arbeidet vårt og til og med rapportskrivingen dette kvartalet; vi klarer ikke å få samlet inn bilder og annen informasjon. Så be for oss at Gud vil gripe inn i alle disse vanskene. Be om fred for Etiopia.
Oppsummering av 2024
Vi vil her oppsummere året 2024 i tall. Statistikk kan brukes til mange ting, men rett forstått sier tallene noe om aktivitet og retning på arbeidet.
Bare Gud kjenner hjertene, men når vi leser disse tallene blir vi takknemlige over det arbeidet vi får være med på. Nye blir lagt til menighetene, mange deltar i dåps- og konfirmasjonsklasser, og noen studerer og tilegner seg mer kristen kunnskap. Det er sårt tiltrengt i disse områdene!

I tillegg
Fem tilsatte ved bibelskolen i Wadera. Sammen driver de bibelskolen med 15 elever.
Fire studenter som studerer bachelor i teologi ved Tabor Evangelical College. De begynte i august 2024 på det treårige studiet.

Vi har et håp om og en plan for at vi skal betale for 2 nye studenter ved dette studiet hvert år framover. Fra august -25 vil det da være 6 studenter, fra august -26 vil det være 8. Så stabiliseres det på 6 studenter fra august -27, da de 4 som begynte i -24 blir uteksaminert i juni -27.
Deg være ære, Herre over dødens makt!
Evig skal døden være Kristus underlagt.
Lyset fyller haven, se, en engel kom,
åpnet den stengte graven, Jesu grav er tom!
Se, Herren lever! Salig morgenstund!
Mørkets makter bever. Trygg er troens grunn.
Jubelropet runger: Frelseren er her!
Pris ham, alle tunger, Kristus Herre er!
Besøk fra Etiopia
Vi inviterte tre personar frå Etiopia til å komme til Noreg. Vi snakkar om partnerskap, likeverdige partar i samarbeid. Då er det berre rimeleg at dei og kan besøke oss; ikkje berre me som reiser til dei. “Equal footing”, heiter det på framanlandsk.
Solomon Bogale er vår(Flymisjonen) sin kontaktperson i Addis Abeba. Tid-legare Finansleiar på hovudkontoret til NLM i Etiopia. Nestleiar i styret for DASSC, MekaneYesus-kyrkja sin development avdeling som årleg forvaltar millionsummar i dollar.
Meseret Zewdie er kona hans.
Gelo Gololcha er president for Mekane-Yesus-kyrkja sin synode i Adola(tidl. Kibre Mengist). Adola- Genale Synoden. Han er altså toppleiaren for alle dei evangelistane som får lønn frå oss. Bibelskulen i Wadera er og ein del av denne synoden sitt arbeid. Som synodepresident sit også Gelo i styret for verdas største lutherske kyrkje, MekaneYesus, med over 11 millionar medlemmer.
Men dei blir nekta visum til kongeriket Noreg!! Og grunngjevinga er at Noreg meiner dei har tenkt å hoppe av! Så besøket i mai må berre avlysast.
Det står i grunngjeving for avslaget: “You wish to visit your friend and attend religious meetings in Norway. We do not find this to be strong enough welfare reason to issue a visa.” Og vidare: “Our assessment is based on the general situation in your home country, see UDI circular 2012-005/006/007/008.” Så langt eg forstår, fleire rundskriv frå 2012. Ikkje akkurat oppdatert….”We doubt that you will leave the Schengen area before the expiry date of an issued visa.” I klartekst: Du har tenkt å hoppe av, og skuldar besøket på vennskap og religiøse møter. Det trur me ikkje på!
Snakk om lite solid, og svært overflatisk sakshandsaming!
Dette seier dei altså til nokre av dei fremste tillitsmennene i MekaneYesus-kyrkja!!! Solomon og kona har vore fleire turar att og fram til USA dei siste to åra, av private grunnar. Og Solomon har vore i Noreg for 12 år sidan. Så dei har vist i praksis at dei reiser heim etter endt besøk!
Ver gjerne med og be om at dei som deler ut visum endrar syn og praksis her!
